Weź udział w akcji ,,Patron Wody z Nieba”, która ma na celu edukację najmłodszych o znaczeniu wody i pokazuje realne działania na rzecz jej oszczędzania. Poprzez instalację beczek do retencji wody w szkołach, nie tylko edukujemy dzieci, ale również pokazujemy rozwiązanie, które każdy może zastosować w swoim otoczeniu.

Kim jest Patron Wody i jak nim zostać?
Patronem Wody z Nieba jest każda osoba/firma, która wesprze naszą akcję, zostając jednocześnie fundatorem beczki do retencji deszczówki w wybranej placówce edukacyjnej. Oczywiście taka beczka
z logiem fundatora wskoczy na naszą Mapę Retencji, o czym poinformujemy na naszych social mediach 🙂
Co zyskujesz jako Patron?🚀
- Realizujesz cele zrównoważonego rozwoju
- Budujesz pozytywny wizerunek firmy jako odpowiedzialnej społecznie i środowiskowo
- Przyciągasz i zatrzymujesz interesariuszy, którzy cenią sobie zaangażowanie w ochronę środowiska
- Przyczyniasz się do kształtowania przyszłych pokoleń świadomych ekologicznie obywateli
Po ofertę napisz na adres: magdalena.szwarc@biznesdlaklimatu.pl
Instytucje, które wzięły udział w akcji:





Instytucje czekające na swoich Patronów:
Publiczne Przedszkole „Glukusie” w Krakowie
Niepubliczny Żłobek „Glukusie” w Krakowie
Centrum Edukacji „Glukusie” w Krakowie
,,Wokół szkoły zostały założone ogrody i rabaty z kwiatami, które często wymagają dodatkowego zasilania wodą. Beczka pozwoli gromadzić zapasy wody, które będa wykorzystywane w celu podlewania kwiatów i krzewów w okresie Od 7 lat przedszkolaki co roku zakładają ogródek na wydzielonym terenie placu zabaw – były już ogrody kwiatowe, skalniak a w tym roku będzie ogródek warzywny (zdjęcia z wcześniejszych lat dostępne są na stronie www lub w mediach społecznościowych przedszkola). W połowie maja dzieci zasadzą sadzonki warzyw (wychodowane wcześniej w salach przedszkolnych dzięki pomocy rodziców posiadających działki, którzy wyhodowali sadzonki dla dzieci) i będą je pielęgnować oraz podlewać tak aby za kilka miesięcy cieszyć się ogórkami, fasolą, cebulą oraz marchewką. Codzienne podlewanie ogródków1) warzywnych wodą opadową byłoby dla dzieci dodatkowo poszerzeniem ich wrażliwości ekologicznej a ewentualne nadwyżki wody opadowej moglibyśmy wykorzystać do systemu automatycznego nawadniania tui, które chronią plac zabaw przed zgiełkiem ulicy oraz zapewniają cień i zieleń na placu zabaw.suszy.„
Przedszkole nr 27 w Chorzowie
,,Dzięki dwukrotnemu udziałowi w akcji „Posadź swoje drzewko” Fundacji Silesia ogród naszego przedszkola wzbogacił się o piękne arboretum. Wymaga ono jednak dbałości i częstego podlewania. Pozyskanie beczki na deszczówkę w znaczący sposób ułatwi nam utrzymanie ogrodu w dobrej kondycji i znacząco obniży koszty.„
Szkoła Podstawowa nr 9 im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckiego w Słupsku
,,Postawienie beczki na wodę w naszej cudownej szkole to doskonały pomysł, który przyniesie wiele korzyści, zwłaszcza w kontekście utrzymania naszego ogródka permakulturowego. Oto kilka kluczowych argumentów uzasadniających tę inicjatywę:
1.Gromadzenie deszczówki to efektywny sposób na wykorzystanie wody deszczowej, co przyczynia się do zrównoważonego zarządzania zasobami wodnymi. Dzięki temu ograniczamy zużycie wody pitnej do nawadniania roślin w ogródku.
2.Wykorzystanie wody deszczowej do podlewania ogródka pozwoli nam zaoszczędzić na rachunkach za wodę, co jest korzystne dla budżetu szkoły.
3.Wprowadzenie beczki na wodę stanowi doskonałą okazję do edukacji uczniów na temat gospodarki wodnej, ekologii i permakultury. Dzieci będą mogły nauczyć się, jak ważne jest oszczędzanie wody i dbanie o środowisko.
4.Woda deszczowa jest naturalna i nie zawiera chemikaliów, które mogą znajdować się w wodzie z kranu. Dzięki temu rośliny w ogródku permakulturowym będą miały lepsze warunki do wzrostu.
5.Projekt postawienia beczki na wodę może zintegrować uczniów, nauczycieli i rodziców, którzy wspólnie zaangażują się w działania na rzecz ochrony środowiska. To świetna okazja do budowania więzi w społeczności szkolnej.
6.W obliczu zmian klimatycznych i coraz częstszych okresów suszy, gromadzenie deszczówki staje się ważnym elementem adaptacji do nowych warunków. Stworzenie systemu zbierania wody deszczowej pomoże w lepszym zarządzaniu zasobami w trudnych czasach.
Podsumowując, postawienie beczki na wodę z rynny w szkole to inwestycja w przyszłość, która przyniesie korzyści zarówno środowisku, jak i społeczności szkolnej.„
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 „Budowlanka” w Zielonej Górze
,,Szkoła jest w trakcie termomodernizacji, po jej zakończeniu planowane jest wykonanie terenu rekreacyjnego dla uczniów z licznymi nasadzeniami. jako że w szkole zawsze promowaliśmy zachowania proekologiczne chcielibyśmy zaprezentować uczniom w jaki sposób można pozyskać bez kosztowo wodę idealną do podlewania roślin.„